Dertiende dag Normandië

9 augustus 2016 - Maupertus-sur-Mer, Frankrijk

Weer heerlijk opgestaan met het zonnetje. Na een heerlijk ontbijt met een eitje zijn we een wandeling gaan maken. Het was een mooie wandeling. We hebben ongeveer twee uur gewandeld. Het was een mooie wandeling met veel varens maar ook met veel anders mooie bloemen was het een mooie natuur. We hebben ook heel mooi kunnen genieten van het mooie uitzicht van wateren de dorpjes die je in de verte kon zien. Na een tijdje lopen kwamen we de eerste eerste bunker tegen. In de verte konden we er nog twee zien liggen. De eerste twee bunkers waren allebij waarschijnlijk voor het zelfde doel gebruikt werd. Deze waren ook kleiner dan de laatste bunker. Bij de tweede bunker liepen we vier paarden tegen het lijf. De derde bunker was aardig groot. Hij had zelfs drie verdiepingen. In de eerste en de onderste verdieping kon je goed zien dat er veel vernietigd was. Je kon ook overal kogel gaten zien. Alle drie de bunkers hadden goed zicht op zee. Het was wel jammer om alle bunkers onder geklad te zien. De laatste bunker was een enorme puinhoop achtergelaten. Dat was wel jammer. Het was wel interessant om de bunkers te zien. En vooral om nog de kogelgaten te kunnen zien. Na dat we de laatste bunker hadden gezien zij er via de zelfde route terug gelopen waar we weer hebben genoten van het mooie uitzicht. Toen we weer op de camping terug waren hebben we. De eerste spullen al opgeruimd.