Vierde dag stage

27 mei 2016 - Burgh-Haamstede, Nederland

Vandaag weer een gezellige stagedag gehad. Als eerste de WP (walvis expo) geopend. Daarna hebben we de blue reef gezogen en gedweild en al het glas schoongemaakt voordat de bezoeker kwamen. Daarna hebben we een controle rondje gedaan waar we een jonge hondshaai dood hebben aan getroffen. We hebben hem op de verwarming gelegd om het dier te laten drogen. Wij drogen het dier zodat wij het tentoon kunnen stellen aan de bezoekers. Ik heb de eiwitafschuimers schoongemaakt en de waardes opgemeten (zout, PH, temperatuur en de O2). We hadden vandaag niet veel taken dus we hadden bijna alles af voor de pauze. Na de pauze moesten we alleen nog maar de wc en douche schoonmaken. We moesten toen ook nog de keukenvloer poetsen en het afvalrondje en natuurlijk ook nog de WP afsluiten. We hebben vandaag ook zwemmers gehad. De zwemmers geef je eerst een rondleiding en daarna gaan ze zwemmen met de haaien. De zwemmers zitten in een kooi waar de haaien niet in kunnen komen. De zwemmers mogen de haaien voeren. We geven de zwemmers een aantal visjes aan een stok en die mogen de zwemmers voeren aan de haaien. Vandaag mee mogen helpen met de rondleiding en de zwemmers. Vandaag heb ik al veel bij de WP kunnen doen. Ik ken bijna aales uit mijn hoofd wat er bij de WP moet gebeuren. Ik vind het fijn dat ik steeds meer begin te begrijpen wat ik moet doen. Er hangt bij ons een schoonmaaklijst, hierop staat wat er op een bepaalde dag moet gebeuren. Zo kun je elke keer zien wat je nog moet doen en wat er al af is. Als het af is streep je het af of iemand anders streept het af.

1. Nicolette:
    Wat een mooi verhaal!!!
    Leuk dat je al zoveel mag doen. Je bent een harde werker dus binnenkort kun je alleen aan de slag. Knap hoor.
    Goed dat je alles al bijna uit je hoofd kent, ga zo door.
    Nog een dag en dan zit er al een week op.
    Groetjes van je moeder.
  2. Oma van Hoof.:
    27 mei 2016
    Van jouw dagbeschrijving kan ik nog iets leren over de werkzaamheden daar;heel interessant.En fijn dat je weer een leuke dag hebt beleefd.Op naar morgen,groetjes ook van opa.
  3. Monique:
    27 mei 2016
    Zo Lianne wat werk jij hard op een dag en leuk dat je al mee mag met de zwemmers leuke afwisseling. Wat leer je veel knap hoor en erg interessant wat je allemaal schrijft!! Groetjes ga zo door!!