Week-end medieval metallurgie park

22 juli 2018 - Dommartin-le-Franc, Frankrijk

Vandaag een niet zo'n warme dag. Dat isook wel eens fijn. Inde ochtend hebben we allemaal gelezen in onze boeken. In de middag zijn we naar Dommartin-Le-Franc gereden. In dit plaatsje staat een museum waar je de geschiedenis van de winning van ijzererts en de productie van gietijzer, kunt bekijken. Op het terrein van het museum was een demonstratie te zien van middeleeuwse krijgskunst en smederij. Dit was ook leuk om te zien. De smeden waren ook echt iets aan het maken. En bij de middeleeuwse krijgskunst deden ze een gevech spelen wat wel weer heel mooi was. Binnen in het museum snapte je er niet veel van aangezien alles op zijn Frans was. Ik heb nergens kunnen vinden dat er iets uitgelegd stond inhet Engels. Een meneer bij de middeleeuwse krijgskunst deed goed zijn best om Engs te praten. Tijdens de demonstratie snapje er niets van aangezien alles in zijn Frans was. Maar het was wel echt geweldig om zo iets tegen te komen op je vakantie. Nu al weer helemaal zin gekregen in Elfia.
Kortom weer een interessante middag. Ik heb weer mooie foto's kunnen maken.