Charles de Gaulle

20 juli 2018 - Colombey-les-Deux-Églises, Frankrijk

Vandaag zijn we naar Memorial Charles de Gaulle​ gegaan. Het monument kon je al van ver zien. We zijn eerst in het museum begonnen. We hebben samen met een audiotour rond gelopen. Dit was wel handig, hierdoor konden we veel begrijpen en leerde we er ook veel van. Ik kende hem nog niet. Naar het was echt interessant om het verhaal van hem te leren kennen. Na dat we het museum hebben gezien zijn we naar het monument gegaan. Dit monument was heel groot. Het was een teken die Charles de Gaulle​ gebruikte in de tweede wereld oorlog op de vlaggen. Ik had vandaag niet verwacht dat het zo interessant en leerzaam zou zijn. Toen we het monument hebben gezien zijn we doorgereden naar het huis waar Charles de Gaulle​ heeft gewoond met zijn gezin. Dit was een mooi groot huis met een mooie tuin. Het was wel jammer dat je niet veel mocht zien van het huis hoe het binnen was. Ik wond het huis wel een beetje tegen vallen. Jeroen, ons mam en pap zijn nog naar de kerk geweest vaar Charles de Gaulle​ begraven lag. Vanochtend had het hier geregend. Even en goede regenbui. Dat was toch even goed voor de natuur. Verder van de dag was het weer heel warm. We hebben nog lekker gegeten hier op de camping. Vandaag weer een leuke leerzame dag gehad.

1. Nicolette:
    21 juli 2018
    In het museum was het lekker verkoelend na de afgelopen warme dagen. Ze hebben het zo gemaakt dat je je ogen uit kijkt naar alle borden met informatie, materialen, foto's en nagemaakte spullen uit de tijd van Charles de Gaulle. Kortom een erg leerzame dag in een mooie omgeving.
  2. Monique:
    Zeer interessant zo te zien samen met je foto's!
    Ik wist niet er nog zoveel te zien is in jullie omgeving geweldig!!!